Karácsonyi MetAjánló 1. - gyerekjátékok
Szerző:raymond.budai@gmail.com / Kategóriák:zÁltalános / Dátum:2023.11.16 12:11

Sziasztok!

Mivel a karácsony rohamos tempóban lohol a nyakunkban, szerettünk volna egy picit segíteni, hogy ne az utolsó pillanatokban kelljen kapkodnotok és ajándékokat néznetek. Éppen ezért különböző szisztémák alapján csokorba szedtünk egy halom akármit és egész rakás mást, amikről úgy gondoljuk, hogy remek ajándékok lehetnek, és ezeket az elkövetkező napokban egy cikksorozat formájában megosztjuk veletek. Fogadjátok szeretettel, jó böngészért kívánunk, és ha bármi kérdésetek van, nyugodtan keressetek bennünket akár Facebookon, e-mailben, akár a boltban személyesen.

 
Rókanyomon
Az egyik csibész róka meglovasította a nagy ízletes almáspitéjét. Kotnyeles csibefelügyelőkként a játékosok feladata az elszórt nyomok alapján kideríteni, hogy melyik gaz, galád ravaszdi volt a tettes, mielőtt még meglóg a zsákmányával. Könnyen tanulható, rövid játékidejű, de rengetegszer újrajátszható, és állítható nehézségű társas akár már 4-5 éves kortól.
 
Szendergő hercegnők 1 & 2
Könnyed, kalandos kártyajáték hercegnőkkel, lovagokkal, sárkányokkal, némi ármánykodással, és játékos fejben számolással. A játékosok célja minél több hercegnőt felébreszteni egy feltuningolt kő-papír-olló rendszerben (a herceg felébreszti a hercegnőt, a lovag elrabolja a felébresztett hercegnőt, a sárkány elkergeti a lovagot, a varázsital visszaaltatja a hercegnőt, a varázspálca megvéd a varázsitaltól), miközben a számkártykákkal a gyerekek az összeadást gyakorolják 10-ig. A 2. részben pedig változnak a szerepek, a csajok mennek srácokat menteni, a hercegnőknek vannak varázsállataik, akik segítik őket, a lovagoknak egyedi képességeik vannak, és a matekozás is szintet lép, már nem csak összeadni, de kivonni, szorozni és osztani is kell benne.
 
Deszkalózok
Vicces és villámgyors ügyességi, "teszteld a szerencséd" típusú játék, amiben a játékosok csintalan elefántkalózokként próbálják elcsenni Zsiráf kapitány kincsét, méghozzá a többiek bemószerolásával. Csapjatok fel kártyákat amíg van vér a pucátokban, vagy amíg lebuktok! Ha valaki különböző kincseket fed fel, és megáll, akkor mindenki másnak kell kincskorongokat a saját pallójára tennie, de ha két egyforma kincs bukkan fel egy körben, akkor az aktív kalóz lebukott, és neki kell egyet lépnie a pallóján előre. A nyertes természetesen az, akinek nem esik le a mágneses pallója a kalózhajóról, és utolsóként sikerül a hajón maradnia, VAGY megtalálja az összes fajta kincset a kapitány ládájában. Roppant egyszerű, de annál szórakoztatóbb haramiáskodás, akár már 4 éves kortól!
 
Mysterium Kids: Kipkop kapitány kincse
A nagy sikerű Mysterium családi társasjáték gyerekbarát változata. A játékosok a néhai Kipkop kapitány elveszett kincsét keresik, ebben lesz a segítségükre a kapitány szelleme. Az idő azonban fogytán van, még a felkelő Nap első sugarai előtt meg kell fejtsék a szellem adta segítségeket. A játékosok itt felváltva játsszák el a kapitány szellemét, minden körben 5-5 feladvány közül kell az egyiket, néha egyszerre kettőt, kitaláltatniuk a többi játékostársukkal. Ehhez azonban nem beszélhetnek, és nem mutogathatnak,, csupán a kapitány régi tamburinját, a kis kézidobját használhatják, hogy azon kopácsoljanak, kapargassák, csörögjenek vele. Kreatív játék a kalandos kedvűeknek, akár már 5-6 éves kortól.
 
Dinó mentőakció
Kalandos kooperatív játék a dinoszauruszok rajongóinak. A cél könnyűnek hangzik, ám az elérése nem lesz egyszerű: mentsétek meg a kisdinókat a rájuk zúduló lávafolyamtól, az égből hulló meteoroktól, és lehetőleg eközben minél több tojást is szedjetek fel. Könnyed szabályok, lapkalehelyezős mechanika, hogy a lávafolyamaokat vezéreljétek, és állítható nehézségi fok a meteorok kihagyásával vagy felhasználásával, így már akár 5 évessel is megmentők lehettek, de még 7 éves korban sem fogjátok megunni.
 
Memoarrr!
Újabb kalózos témájú társas, ám ezúttal egy memóriajáték, ráadásul feldobva a régi klasszikust. Itt a játékosok Aranyhal kapitány elrejtett kincsét keresik a vulkanikus szigeten, ahol éppen pont most tört ki a tűzhányó, átláthatatlan füstfelhővel borítva az egész szigetet. A játékosok "menekülés" közben kell, hogy kincseket vadásszanak, a füstlapkák felfedésével, amiknek elülső oldalán egy-egy állat ÉS tereptípus található. A játékosok egészen addig nem buknak orra, amíg az újonnan felfedett lapnak legalább az egyik tulajdonsága megegyezik a pontosan az előzőleg felfedett lappal (pl. dzsungel-papagáj után a következő lapkán vagy dzsungel vagy papagáj van). A fordulók addig tartanak, amíg mindegyikben csak 1 menekülő marad talpon, ekkor ő kap egy kincset, viszont az összes füstlapkát újra vissza kell forgatni, és kezdődhet elölről a menekülés. Memóriakártyás kergetőzés 6 éves kortól jöhet?
 
Zombie Kidz & Teenz: Evolúció
Tegyük félre most kicsit a kalózokat, meg a versengést, és fogjuk újra össze, különben az agyatlan csoszogó zombihordák még a végén a mi agyunkra fognak itt menni. A Zombie Evolúció társasok mindkét része önállóan játszható, kooperatív játék, amikben a játékosok együttes erővel próbálják az első részben megvédeni a sulit a csoszogók hordájától, a második részben pedig már az ellenszer alapanyagait igyekeznek összegyűjteni a városban. Ami igazán izgalmassá teszi ezt a két társast, az az Evolúció-rendszer, ugyanis mindkét játék tele van titkos, lezárt borítékokkal, amiket csak akkor nyithattok ki, ha megfelelő mennyiségű és fajta matricát gyűjtöttetek be. De ne aggódjatok, akár nyertek egy kalandot, akár veszítetek, garantáltan kapni fogtok valamilyen matricát, így a játék folyamatosan fejlődik. Az első részt akár már 5-6 évesen is elkezdhetitek, a második pedig még 10-12 évesen is le tudja kötni a gyerkőcöket.
 
Csalafinta bandita
Ha inkább egy kis sunyulós, gonoszkodós, könnyed kártyajátékra vágytok, némi habkönnyed cukiságfaktorral, akkor kukamacikként feltúrhatjátok a helyi szemeteseket, hogy ínycsiklandó nyalánkságokat és bámulatos kincseket találjatok azokban, vagy, ami még jobb, a többi játékos kezéből lopkodjátok ezeket össze. Ez is egy "teszteld a szerencséd" jellegű társas, amiben dobókockával tudtok ikonokat kidobálni, és mindegyik ikon valamilyen akciót jelöl, pl. laphúzás, lap elrejtése játékvégi pontozásnak, lap elrablása más játékostól, stb. Dobj a kockával, gyűjtsd be az ikonokat, és ha nem buktad el a köröd ismétléssel, akkor végrehajtod az összes kidobott akciót, egyébként kárpótlásként csak 1 lapot kapsz a közös kukából. Nagyon egyszerű, pörgős és aranyosan gonosz játék, amit már 6 éves kortól játszhattok.
 
Csigatempó
Mivel a kukamacik rengeteg szemetet hagytak szét, a csigák egy szemétszedési lassúsági verseny rendeznek. A cél itt más versenyjátékokkal ellentétben nem elsőként, hanem pont utolsóként célba érni, hiszen csigák lesztek! A klasszikus dobunk-lépünk mechanikára épül a játék, ám a kockán számok helyett színek vannak, és a kidobott színek alapján vagy azonos színű csigát, vagy azonos színű mezőről léptethetitek a versenyzőtöket. Alapvetően akár már 4-5 éves kortól is nekivághattok a lassúsági versenynek, de ha nehezített módban játszotok, és titokban tartjátok, hogy ki melyik csigával versenyzik, a nagyobb gyerekek is izgulhatnak a verseny felett. Csak el ne aludjatok közben!
 
KocKanári
Ebben a kubista stílusú kártyajátékban madárrajokat kell összefogdosnotok, a cél pedig, hogy elsőként gyűjts össze 2 nagy rajt, vagy minden madárfajból 1-1 példányt a kollekciódba. A játékosoknak mindössze 2 akció közül kell választaniuk, vagy kijátsszák a madárrajokat a kezeikből, és bővítik a kollekciójukat, vagy eldobják az egyik madárrajukat teljesen az asztalra, hogy felvegyenek helyettük más lapokat, viszont az így eldobott maradakat valaki más gyűjtheti be a kezébe. Rövid, könnyen tanulható, de felnőtt fejjel is izgalmas kártyajáték, amiben folyton résen kell lenni ki milyen madarakat dobál el, nehogy az ellenfél kezére játssza a győzelmet ezáltal.
 
Ennivaló szörnyecskék
Ha a gyerekek rá vannak tapadva az okoskütyükre, jó alternatíva lehet egy olyan játék, amiben bár ott van a kütyü, de nem kell nyomkodni azt, csak egy eszköz marad a játék közben. Ezt tudja az Ennivaló szörnyecskék, amiben a játékosoknak közösen kell mindenféle szőrmók szörnyikéket etetniük a kezükben található szemétkártyákkal. A játék egy applikációt használ, ami beolvassa a lapok hátulján lévő QR kódot, így eszik meg a szörnyikék a nekik adott szemetet, ami ha tetszik az ízlésüknek (a szemét színe és a szörny színe egyezik vagy közel azonos), akkor még büfikéznek is egy jólesőt, elismerésük jeléül. Mivel a játék kooperatív, és csak színeket kell benne ismerni, akár már 5 éves kortól is nekikezdhettek, de a kampánymód, a fejlődő paklik, az egyedi képességű tárgyak miatt a nagyobb gyerekek is szórakozni tudnak rajta.
 
Állati iramban
Újabb versenyjáték, ám ezúttal a farm állatai szerveznek egy versenybotos váltófutást. A játék céljában itt nincs csalás, nincs ámítás, elsőként kell átfutni a célvonalon. Ami mégis izgalmassá teszi ezt a kártyajátékot, az a lapok egymáshoz való viszonya! A játékosok minden kör elején kiválasztanak 1-1 lapot, amit képpel lefelé kijátszanak, majd felfedik ezeket, összesítik az eredményeiket és ez alapján lépnek előre. A kiskacsák pl. szeretnek csapatban futni, így minél többen játsszátok ki őket, annál többet léphettek, a tyúk hármakat fut, de csak ha senki nem játszott ki kutyát, míg a nyuszi csak akkor hajlandó futni, ha egyedül van, de akkor 4-et szalad. Izgalmas, könnyed, de gyerekfejjel gondolkodós játék, 7 éves kortól.
 
Támad a kraken!
Ideje újra tengerre szállni, ugyanis a partot a galád kraken, az óriási, polipszerű szörny fenyegeti. Bátor tengerészekként az a játékosok feladata, hogy közös erővel tartóztassák fel a fenevad pusztító csápjait, amíg elő nem dugja a gonosz pofiját, hogy akkor az ágyúkkal jól orron lehessen pörkölni neki! Ezt a kooperatív játékot akár egyedül is tudja játszani a gyerkőc, ha már ismeri a szabályokat, ekkor 7 éves kortól javasoljuk, ám közösen, szülőkkel együtt már akár 5 évesen bátor krakenvadászok lehettek!
 
Tiltott sziget!
Ha már bátor kalandorok, akik összedolgoznak, akkor mit szóltok egy kincsekkel teli, süllyedő szigethez, amit bármelyik pillanatban elnyelhet a tenger? A Mensa-díjas társasjátékban a játékosok célja, hogy mihamarabb összegyűjtsék a 4 kincshez szükséges kártyákat, azok segítségével megkaparintsák a kincseket, és elmeneküljenek a szigetről, mindezt még azelőtt, hogy az elsüllyedne. Bár soknak hangzik, a szabályok egy kártyalap hátuljára elférnek, és ezt mindenki meg is kapja segédletként, így nem kell fejben tartani az akciókat, ráadásul mivel a kártyák közül csak az egyiken van szöveg, azon is csak 1 mondat, a homokzsákon, így akár már 5 éves kortól nekiveselkedhettek a kalandnak, de a gyerekek, felnőtt segítsége nélkül 7 éves kortól is tudják már játszani a Tiltott szigetet.
 
Pokémon boosterek
Végezetül a listánkat zárjuk azzal, amit szinte kivétel nélkül minden gyerek imád, és ez nem más, mint a japán zsebszörnyek, a Pokémonok booster tasakjai. Ha játsszátok, akkor előre összeállított paklikat is találhattok nálunk, de ha csak a gyűjtőszenvedély, a kis tasakok bontásának izgalma érdekel, a feszült pillanat, hogy vajon milyen értékes ritkaság lapult a csomagban, akkor ide kattintva tudtok válogatni a készleten lévő csomagok közül:
 
Reméljük tudtunk segíteni és némi ötletet adni, köszönjük, ha végig olvastad, és várunk holnap is egy hasonló kis listával. Kellemes készülődést kívánunk az ünnepekre!

Vissza a főoldalra