Archívum

Kategóriák

Márciusban megnyitjuk új, 180 négyzetméteres klubhelyiségünk!2023.02.16 10:44

Kategória:zÁltalános
Szerző:htpóker

Kedves Barátaink, Vásárlóink, Játékosok!

Örömmel jelentjük be, hogy 10 év után új, nagyobb és még szebb klubhelyiséget nyitunk a Kresz Géza utca 36-ban, a 13. kerületben, nem messze a Nyugatitól.

A klubban 180 négyzetméteren fogjuk tudni lebonyolítani az egyre nagyobbá váló kártyaversenyeinket, emellett az év későbbi részében nyitni fogunk a wargame-ek felé is! (Wargame témában kicsit később bővebb információkkal fogunk szolgálni!)

A hely főbb paraméterei:

*Több mint 80 fős férőhely kártyaversenyekre

*18-30 terepasztal wargame-hez, játéktól függően

*4 légkondi fűtésre-hűtésre és egy komoly légcserélő rendszer

*2 mosdó. Ha valakit kiver a víz egy kemény match-upban, akár le is zuhanyozhat :)

*Kávé, üdítő, sör, kaja, Lembas kenyér, manna, nektár (pontosabb infók később!)

A hivatalos nyitás március 18 szombat, de 10-én és 11-én már lesznek bemelegítőversenyek az alábbiak szerint.

Március 20-tól pedig a klub nyitvatartása a következőképpen fog alakulni:  H-P 16:00-22:00, SZO: 10:00-22:00

Következzenek hát a nyitóhónap eseményei:

MÁRCIUS 10 PÉNTEK

Magic Phyrexia Commander Party 18:00

Lebonyolítás az eddigi commander partykhoz hasonlóan történik, 2 órás mókában. A résztvevők között kisorsolásra kerül 1 Baldur's Gate collector booster és 5-5db a korábbi Commander Party promók közül. Minden résztvevő szokás szerint hazavihet egy Baldur's Gate Draft boostert.

Jelentkezés és részletek

MÁRCIUS 11 SZOMBAT:

Yu-gi-oh! OTS Championship verseny 10:00

Minden induló 3 Photon Hypernova boostert és 1 OTS-t is kap nevezéskor. A Top8 nyereménypooljába ezen felül minden nevező játékos után kerül egy extra booster.

Jelentkezés és részletek

Magic Legacy verseny 12:00

Nevezés: 5000, Díjazás 2 Modern Horizons2 Draft booster/fő a nyereményalapba. Az első helyezett magáévá tehet egy Loyal Retainerst!

Jelentkezés és részletek

MÁRCIUS 18 SZOMBAT

Magic Standard verseny prémium díjazással 10:00

Nevezés: 3000, Díjazás: 3 Phyrexiás Draft booster játékosonként a nyereményalapba + a döntősöknek egy csinos Magic mappa + a győztesnek egy 30. évfordulós Loyal Retainers!

Decklistát kell hozni.

Jelentkezés és részletek

Magic Káosz Draft 10:30

Nevezés: 6000, Díjazás: 4-3-2-2-1-1-1-1 és 1 random

Magic Modern verseny prémium díjazással 13:00

Nevezés: 4000, Díjazás: 2 Modern Horizon 2 Draft booster/fő a nyereményalapba. A győztes hazavihet egy 30. évfordulós Kor Havent!

Decklistát kell hozni.

Magic Phyrexia Draft 14:00

Nevezés: 6000, Díjazás mindkét 4 fős asztalon: 3-2-1-1 és 1 random

Magic Pauper verseny prémium díjazással 16:00

Nevezés: 2000, Díjazás: 2 Phyrexia Draft booster/fő a nyereményalapba. A győztes hazavihet 2 promo Counterspellt! A második szintén kap egy promo Counterspellt!

Decklistát kell hozni.

Magic Káosz Draft 17:30

Nevezés: 6000, Díjazás: 4-3-2-2-1-1-1-1 és 1 random

Yu-gi-oh! heti verseny 11:00

Minden induló egy OTS-t vihet haza, illetve a Top8 további booster és kredit díjazásban részesül!

MÁRCIUS 19 VASÁRNAP

Magic Pioneer verseny prémium díjazással 10:00

Nevezés: 3000, Díjazás: 2 Modern Horizons2 Draft booster játékosonként a nyereményalapba + a döntősöknek egy csinos Magic mappa + a győztesnek egy 30. évfordulós Loyal Retainers!

Decklistát kell hozni.

Jelentkezés és részletek

Magic Káosz Draft 10:30

Nevezés: 6000, Díjazás: 4-3-2-2-1-1-1-1 és 1 random

Magic Phyrexia Draft 14:00

Nevezés: 6000, Díjazás: 4-3-2-2-1-1-1-1 és 1 random

Magic 1v1 Centurion EDH verseny prémium díjazással 15:00

Nevezés: 4000, Díjazás: 2 Baldur's Gate draft booster a nyereményalapba. A győztes hazavihet egy 30. évforduló promó Vindicate-et!

Centurion banlist, 70 perces fordulók.

Decklistát kell hozni.

 

Magic Káosz Draft 17:30

Nevezés: 6000, Díjazás: 4-3-2-2-1-1-1-1 és 1 random

 

******MÁRCIUS 20-TÓL A HÓNAP VÉGÉIG MINDEN TOVÁBBI HÉTKÖZI VERSENYÜNK

ÉS KLUBNAPUNK AZ ÚJ KLUBUNKBAN LESZ MEGTARTVA A SZOKÁSOS ÁRON, DE EMELT DÍJAZÁSSAL!!!*******

 

MÁRCIUS 20 HÉTFŐ 18:00 -  Flesh and Blood (Nevezés: 2000, Díjazás: 2 booster a nyereményalapba!)

MÁRCIUS 21 KEDD 18:00 -  Pokemon Klubnap (Minden résztvevő egy exclusive promo packot kap ajándékba)

MÁRCIUS 22 SZERDA 18:00 -  Phyrexia Draft (Díjazás: 4-3-2-2-1-1-1-1 és 1 random)

MÁRCIUS 23 CSÜTÖRTÖK 18:00  -  Vanguard V Premium (Díjazás 1,5 booster/fő nyereményalap és playmat az elsőnek!)

MÁRCIUS 24 PÉNTEK 18:00  -  Magic Standard Liga (Díjazás: 1,5 booster a nyereményalapba)

MÁRCIUS 25 SZOMBAT:  

Magic - WPN European Championship Qualifier - Modern 10:00

Az első helyezett kvalifikál az athéni EB-re! A szokásos promó lap díjazás és boostereken felül az első hazavihet egy 4000-es prémium Magic kártyatartót! A második helyezett egy promo Flusterstormot is kap! A díjazás Modern Horizons2 Draft boosterből történik, nyereményalap 2,5 booster/fő!

Jelentkezés és részletek

 

Yu-gi-oh! heti verseny 11:00

Minden induló egy OTS-t vihet haza, illetve a Top8 további booster és kredit díjazásban részesül!

Jelentkezés itt

MÁRCIUS 27 HÉTFŐ 18:00  -  Flesh and Blood (Nevezés: 2000, Díjazás: 2 booster a nyereményalapba!)

MÁRCIUS 28 KEDD 18:00  -  Pokemon Klubnap (Minden résztvevő egy exclusive promo packot kap ajándékba)

MÁRCIUS 29 SZERDA 18:00  -  Phyrexia Draft (Díjazás: 4-3-2-2-1-1-1-1 és 1 random) és Pauper (Díjazás: 1,5 booster a nyereményalapba)

MÁRCIUS 30 CSÜTÖRTÖK 18:00  -  Vanguard Standard (Díjazás 1,5 booster/fő nyereményalap és playmat az elsőnek!)

MÁRCIUS 31 PÉNTEK 18:00  -  Magic Modern Liga (Díjazás: 1,5 booster a nyereményalapba)

Gyertek sokan, ismerjétek meg új klubunkat és ünnepeljetek velünk!

PS: Márciusban minden Magic versenyen, ami az új klubunkban zajlik a nevezők húzhatnak egy random promó kártyát. Mindenféle promók találhatók a poolban, amik felhalmozódtak az elmúlt években és nem tudtunk eddig kiosztani.

 

Gyertek sokan, ismerjétek meg új klubunkat és ünnepeljetek velünk!

Tovább...
Bushiroad Springfest Budapesten!2022.04.07 11:55

Tagek:
Kategória:zÁltalános
Szerző:maverick

 

 

Két év szünet után idén sok gyűjtőgetős kártyajátékból újra indultak az élő, nagy létszámú nemzetközi események. A Bushiroad kiadó játékai, a Cardfight!! Vanguard és a Weiss Schwarz sem maradnak ki a sorból, kezdve a Bushiroad Springfest rendezvénysorozattal, amelynek egyik európai állomása idén Budapesten kerül megrendezésre a mi közreműködésünkkel. Ennek részleteiről szeretnék most egy rövid ismertetőt nyújtani:

Először is a legfontosabb információ: a rendezvény május 28-án és 29-én lesz megtartva a Lurdy Rendezvényközpontban. Mindkét napon két verseny fog zajlani párhuzamosan, szombaton Vanguard Standard és Premium formátumokban mérkőzhetnek meg a versenyzők, vasárnap pedig Vanguard V Premium vagy Weiss Schwarz versenyen lehet részt venni. A Springfest a Bushiroad játékok teljes közösségére célzott rendezvénysorozata, a kompetitívebb nemzetközi versenyeket az év második felében, a Bushiroad Championship Series keretében szokták tartani (idénre ilyet még nem jelentettek be). Hogy minél több játékos számára elérhető legyen, az összes Springfest versenyre ingyenes a nevezés, tehát akkor sem veszíthettek semmit az indulással, ha esetleg nem a legerősebb a paklitok, vagy nem követitek annyira figyelemmel az aktuális metát. Minden nevező egy ajándék jelölövel és deckboxszal, valamint a formátumnak megfelelő promó kártyákkal gazdagodik, a jobb helyezéseket elérőknek pedig további, ritkább promók ütik a markát. Ezen kívül az idei Springfest két szponzora, a Gamegenic és az Arcane Tinmen biztosít kártyavádőket és egyéb kiegészítőket további díjazásként.

A Springfestek mindig csapatversenyek, vagyis három fős csapatokban indulhattok minden formátumban. A csapat tagjai nevezéskor kiválasztják, hogy A, B, vagy C pozícióban szeretnének indulni, és minden fordulóban az ellenfél csapatának azonos pozícióban levő játékosával játszanak. Az a csapat nyer, amelyiknek két meccset meg tud nyerni a háromból. A csapattagoknak mind különböző paklikat kell hozniuk, erre formátumonként más szabályok vonatkoznak: Vanguardban Premiumon és V Premiumon minden játékosnak más klánt kell játszania,  Standardon lehet ismétlődés a nationök között, viszont mindhárom játékos ride deckjében más G3-as unit kell szerepljen, Weiss Schwarzon pedig minden csapattagnak más sorozatba tartozó paklit kell választania. A versenyeken való induláshoz előregisztráció szükséges, ezt az alábbi linken a magyar verseny menüjében tehetitek meg:
https://en.bushiroad.com/events/bsf2022/schedule/

Ami a Covid szabályozásokat illeti, bár Magyarországon szinte az összes korlátozást feloldották már, a rendezvényen a Bushiroad kérésének megfelelően a végig kötelezeő lesz a maszkviselés. A Springfest oldalán még szigorúbb követelmények szerepelnek, de az európai Springefesteket bonyolító Blackfire biztosított minket hogy nem fognak védettségi igazolást vagy tesztet kérni ha azt a helyi szabályok nem írják elő. 

Ha bármilyen kérdésetek van a Springfesttel vagy a játékokkal kapcsolatban, akkor bátran keressetek minket Facebookon, e-mailben vagy telefonon, ha pedig a Vanguard vagy a Weiss Schwarz hazai közösségéhez szeretnétek csatlakozni, esetleg csapattársat keresnétek, akkor az alábbi Facebook csoportokban várnak titeket:

Cardfight!! Vanguard Magyarországi Csoport

Weiss Schwarz Magyarországi Csoport

Tovább...
Keyforge: Call of the Archons Alapok2018.11.12 15:40

Tagek:
Kategória:zÁltalános
Szerző:admin

A játék menete

Kiválasztjátok a 36 lapból álló egyedi paklitokat majd megkeveritek.

Random módon választotok egy kezdő játékost.

A kezdő játékos 7 lapot húz a 2. 6 lapot.

Egy mulligan lehetősége van mindkét játékosnak a kezdő játékossal kezdve, ha a játékos a mulligan mellett dönt visszakeveri kezdő kezét a pakliba és eggyel kevesebb lapra húz vissza.

A játék 5 fázisból áll:

1 Forge A Key: Amennyiben egy játékos 6 vagy több Amberrel rendelkezik kovácsol egy kulcsot és levon 6 Ambert az Avatar kártyájáról. (abban az esetben ha 12 vagy több Amberrel rendelkezünk akkor is csak 1 kulcsot kovácsolhatunk)

2: Choose A House: Választunk egy házat majd eldöntjük, hogy szeretnénk-e az archivesunkban lévő kártyákat a kezünkbe venni (az archivesunkban különböző lap effectek juttathatnak kártyákat)

  1. Action Phase: ebben a fázisban játszhatunk ki kártyákat, dobhatjuk el őket, vagy aktiválhatjuk ha már az asztalon vannak. A játékban 4 típusú kártya van: Lények melyeket tappelve hozunk játékba, azaz nem aktívak a kijátszás körében. Artifactok melyek szintén tappelve érkeznek és a további körök alatt tudjuk majd őket aktiválni. Upgradek, melyeket lényekhez csatolhatunk és új képességeket biztosítanak számukra. Illetve Action kártyák amik azonnali hatással vannak a játékra és ez után az eldobott lapjaink közé kerülnek. A korábbi körökben asztalra került lényeinket és Upgradejeinket aktiválhatjuk. Minden lény alap esetben képes harcolni egy ellenséges lénnyel vagy „Reapelhet” amivel szerez egy Ambert tulajdonosának vagy végrehajthatja képességét ha van neki. Az Upgradek a rájuk irt képességeiket hajthatják végre. Ezeket az akciókat bármely sorrendben használhatjuk. Fontos azonban, hogy csak azok a lények és Upgradek lesznek aktívak melyek háza azonos a 2. lépesében választott házunkkal illetve csak ilyen házú lapokat játszhatunk ki és dobhatunk el. (A játék első körében a kezdő játékos csak 1 lapot játszat ki vagy dobhat el)
  2. Ready: Minden asztalon lévő kártyánkat untappeljük.

5 Draw phase: visszahúzzuk a kezünket 6 lapra ha csak valamilyen effect nem gátolja ezt.

Az a játékos nyeri meg a játékot aki először kovácsol 3 kulcsot.

 

 

Minden pakli egyedi

 

Richard Garfield a Magic: The Gathering óta szeretett volna egy játékot ahol mindenkinek egy saját paklija van, ami csak az övé. Ez a Keyforgeban megvalósul, ugyanis egy algoritmus generálja a paklikat és azok neveit. Emiatt nincs két ugyanolyan, mind egyedi. Minden paklihoz jár egy fedőlap amin megtalálható egy QR kód amit a versenyek elején beolvasva már le is adtad a laplistád. És, hogy hány különböző pakli van? Az FFG bevallása szerint több milliárd. És, hogy mikből áll össze egy pakli? A játékban Archonokat és Crucible világának 7 háza közül, azért, hogy Amber-t szerezzünk, aminek segítségével kulcsainkat megkovácsolva kinyithatjuk Crucible egyik végtelen tudást rejtő széfjét.

A házakról röviden:

BROBNAR: Az agresszív frakció, a játék során ők nem termelésre hanem a harcra vannak specializálva, a ház jellemzője, hogy harc által szerez különböző bónuszokat, vagy akár Amber-t, miközben az ellenséges egységeket meglepő hatékonysággal semmisíti meg. Designra itt érdemes úgymond nagy "dundikra" számítani, ogrék, orkok, barbárok és társaik.

LOGOS: A support/control frakció, gépészek és tudósok, akik a játék során az Amber manipulációra törekednek. Képességeiken belül megtalálhatóak olyan hatások amik a kulcskovácsoláshoz szükséges számot az ellenfél számára növelik, sajátunkra pedig csökkentik. Továbbá különböző tiltó hatások, például; az ellenfél nem játszhat ki eventeket, vagy nem támadhat következő körében.

SHADOWS: A tempo királyai. Ha jellemezni kéne a házat azt mondanám, hogy olyan mint egy Rogue a Hearthstoneban. Fő mechanikájuk az "Elusive" ami azt jelenti, hogy körönként az első harcban nem sérülnek, emiatt könnyen tudnak úgy ellenséges egységeket leütni, hogy őket semmi veszély se fenyegesse. Ezen kívül szeretnek Amber-t lopni az ellenféltől, ezzel meggátolva őt attól, hogy kulcsai legyenek.

SANCTUM: Avagy Deus Vult, a lovagok. Lovaghoz illően majdnem minden egységükön Armor van, ami egy körönként megújuló pajzs. Sajátos mechanikájuk a "Capture" amivel az egységek elrabolnak Amber-t az ellenféltől, viszont nem ellopják mint a Shadows tagjai, hanem magukon tárolják. Ennek annyi hátránya van, hogy amikor leütik őket, akkor az ellenfél visszakapja a rajtuk lévő Amber-t.

MARS: Az űrlények, akik csak egymást tolerálják. Ez a ház nagyban eltér a többiektől, ugyanis amíg a többi frakció tolerálja egymást, addig a Mars nem. Mondhatni elitisták, ugyanis arra comboznak, hogy minél több Mars lapod legyen kézben vagy asztalon, illetve még olyan lapokkal is operálnak ami minden "Non-Mars" lapot a kezedben kidob cserében ugyanennyi Amber-t kapsz.

DIS: Az abszolút kontrol frakció. Ők azok akik miatt biztos nem lesz sok barátod, de legalább az ellenfél se fogja jól érezni magát játék közben. Az ellenfél kizsigerelése a céljuk, olyan effektekkel mint a "Csak 2 lapot játszhat ki a körében" vagy a "Jelölj ki egy házat és azt nem választhatja" és még random lap dobatás is. Nem utolsó sorban náluk található meg a jól ismert "tömegirtás" is, ami minden lényt megöl az asztalon.

UNTAMED: A rush frakció. Gyorsan akarnak nyerni, szinte minden lapjuk Amber-t termel, ellentétben más házak lapjaival, ahol csak az Event lapok, itt a lények egy része is. Mechanikájuk a "Skirmish", ami miatt mikor támadnak nem kapnak vissza sebzést, illetve a visszavetetések asztalról, vagy akár discrd pile-ból.

 

 

Versenyformátumok itthon

 

Az FFG nagyon pontosan kigondolta milyen versenyeket szeretnének látni, hétköznap best-of-one, hétvégente  best-of-three meccseket javasolnak. Az események alapvetően 2 fő csoportra oszthatóak:

Sealed: A helyszínen vett és bontott paklikat használjuk.

Archon: Saját, már meglévő, begyakorolt paklik is használhatóak a versenyen.

De nem elégedtek meg ennyivel, már megjelenéskor 4 különböző versenyformátumból lehet választani.

Sealed Auction: Mindenki a helyszínen veszi a pakliját, ezek után kinyitjuk az összes paklit és kezdődhet az aukció. Mindenki licitálhat az adott paklira (chain licitek vannak, tehát minél jobban akar valaki egy paklit annál nagyobb hátrányból kell indulnia) és aki a legtöbbet ajánlja használja azt a paklit a versenyen. A verseny végén természetesen az eredeti vevő visszakapja a pakliját!

Adaptive: Itt lehet használni már meglévő paklit is. Ez egy bo3 formátum, ahol az első fordulót a saját, a második fordulót pedig az ellenfél paklijával játsszátok. Ha szükség lenne harmadik körre akkor az arra a pakli, ami mindkét meccset nyerte licitálnak a játékosok, majd ha megszülettet a licit győztese akkor játsszák le a 3. fordulót.

Survival: Szintén bo3 formátum, mindenki 2 paklit használhat, ha valamelyik paklival veszít akkor azt már nem játszhatja, ha valaki elveszti mind a két pakliját akkor vesztette el a meccset.

Gauntlet: Bo3 formátum, mindenki 3 paklit hozhat. Minden meccs előtt a játékosok kiválasztják az ellenfél egy pakliját, amit nem használhat, ezek után az ellenfél tudta nélkül választanak a maradék két paklijukból egyet, amivel elkezdik a meccset, a győztesnek kötelező decket cserélnie a fordulók után.

Egyelőre ezekből a formátumokból fogunk szemezgetni a versenyekhez, ha valakinek kérdése van a versenyekről illetve a típusokról nyugodtan kérdezzen a magyar Keyforge csoportban, valamelyik szervező biztosan válaszolni fog!

Tovább...
Warhammer Champions ismertető2018.09.12 09:33

Kategória:zÁltalános
Szerző:admin

Négy év Invasion és három év Conquest után megérkezett a Games Workshop új kártyajátéka, ami az Age of Sigmar világába kalauzol el minket, ahol a négy nagy frakció valamelyikének bajnokait tudjuk csatába küldeni egymás ellen.

Rövid ismertető keretében bemutatjuk a játék fontosabb elemeit, és mindenkit biztatunk arra, hogy próbálja ki élőben is a játékot a hétfőnként tartott klub- és demónap valamelyikén!

Helyszín a Metagame - Nyugati (Kádár utca 10.).

A játékot két személyesre tervezték és a viszonylag rövid játékidőnek köszönhetően egy óra alatt akár 2-3 meccset is le lehet zavarni. Egy előre összeállított kezdőpakli beszerzése után, akár már el is lehet kezdeni a játékot.

A Champions szerves része a pakliépítés, amihez a lapokat a gyűjtögetős kártyajátékokból már jól ismert booster pakkokból lehet beszerezni. (Egy ilyen booster lapul minden előre összeállított pakliban is).

Az alapkiadás 278 féle lapból áll, és frakciónként 2-3 féle témára alapuló paklit is össze lehet állítani. Akad felfedeznivaló bőven!

A játék célja, hogy az ellenfél 30 életerejét nullára csökkentsük.

Minden pakli alapja az általunk kiválasztott négy bajnok (minden frakciónak 16 féle bajnoka van).

A bajnokoknak két kasztja van; harcosok, akik harci egységeken keresztül csökkentik az ellenséges játékos életerejét, illetve varázslók, akik az isteneik mágiáját felhasználva próbálnak minket győzelemhez segíteni.

Ezek a harci egységek és varázslatok a 30 lapos húzópakli részét képezik, amiben egy fajta lapból legfeljebb három példány lehet.

Miután a játék elején a játékosok kitették egymással szemben a bajnokaikat, elindul a játék, ahol a játékosok felváltva két-két akciót hajthatnak végre minden körben, amíg valamelyik játékosnak nullára nem csökken az életereje.

Egy akciónak számít, ha kirakunk egy lapot a kezünkből (pl. egy varázslatot a varázslónk elé, vagy harci egységet a harcosunk elé).

Amennyi akciót nem használunk fel az adott körben, annyi lapot húzhatunk a kör végén (a kör elején nincs laphúzás).

A lapoknak nincsen idézési költsége vagy bármilyen egyéb ára. Az akcióink száma véges, kettő körönként, és ez az, amivel gazdálkodnunk kell!

Egy bajnok előtt csak egy lap lehet, tehát a játéktér soha nem fog nagy helyet foglalni, és akár egy kocsmaasztalon is kényelmesen lehet játszani.

A játék külön érdekessége, hogy a kitett varázslatok és egységek néhány kör után elhagyják a játékteret, és amíg a csatatéren tartózkodnak, minden körben más-más hatást gyakorolnak a játékra.

Minden körünk legelején forgatni kell egyet balra az általunk kitett egységeken és varázslatokon, hogy követni tudjuk, éppen milyen hatást fejtenek ki a csatatérre.

A forgatás után az egységek és varázslatok aktuális bal felső sarkában található érték mutatja meg, hogy az a lap mit tesz az adott körben:

Ha egy lap kifejtette az utolsó sarkának is a hatását, akkor a következő kör elején, amikor megint fordítani kellene rajta, elhagyja a csatamezőt.
Így megnyílik a lehetőség, hogy új egységet vagy varázslatot tehessünk ki az a bajnok elé.

 



De nézzünk meg még néhány egységet:

A bajnokoknak is nagy szerepük van, mert rajtuk keresztül lehet a frakció isteneinek támogatását megkapni. Ezek a játékban az Áldás (blessing) lapok, erős hatások, és a pakli építésekor nekünk kell választani négy megfelelőt a stratégiánkhoz (minden frakciónak 12 féle Áldás lapja van).

Az Áldás lapok egyike csak akkor aktiválódik, ha valamelyik bajnokunk körbeforog.

A bajnokok nem forognak minden kör elején automatikusan, nekünk kell figyelni arra, hogy milyen lapokat játszunk ki eléjük, ezzel aktiválva a forgatásukat!

Meglepően nagy mélységet ad a játéknak a rengeteg bajnok és áldás variáció, a hozzájuk építendő paklik és a kapott ellenfelek.
A kirakott lapok helye és a kirakás sorrendje, a felhasznált szűkös akciók mind-mind sok taktikázásra adnak lehetőséget.

Röviden ennyi a játék alapkoncepciója, ezen kívül van még pár apró szabály és egy laptípus (ability) amire nem tértünk ki bővebben a cikk keretein belül.

Remélem, hogy ez a rövid ízelítő meghozta a kedveteket a játék kipróbálásához! Ha igen, akkor találkozunk valamelyik hétfői napon a Metában - addig is csatlakozzatok a hazai Facebook csoporthoz :)

Szerző: Király Mátyás

Tovább...
A 2016-os Metagame2016.12.11 19:29

Tagek:metagame
Kategória:zÁltalános
Szerző:admin

 

 

Kedves Barátaink, Játékosaink, Vásárlóink!

 

Hihetetlen, de már megint december van, a számvetés ideje! Ez az év sem múlt el nyomtalanul, a Meta is egy évvel idősebb lett. Meg mi is. :)

Ismét felmutattunk új dolgokat, új termékeket, új versenyeket, új élményeket. De haladjunk szépen sorjában!

 

Lassan két éve található főhadiszállásunk a Kádár utcában, a Nyugatinál. Az elmúlt évben megírtuk, hogy milyen előnyökkel bír az új helyünk. A kezdeti csinosítások folytatódtak idén is: tovább ápgrédeltük a szellőzést és a világítást, felkerültek a fogasok, nőtt a polcaink a száma, és immár kaladeshi thopterek szántják nálunk az eget. Természetesen a fejlesztés sosem állhat meg, elég kritikusak vagyunk magunkkal szemben, hogy mindig találjunk javítani valót, aminek a megvalósítása a kényelmeteket szolgálja.

 

A kínálatunkkal kapcsolatban két nagy horderejű dologba fogtunk az évben.

Először is elindítottuk a playmat.hu oldalunk, amelynek segítségével mindenki számára elérhető, személyre szabott playmatokat kínálunk bármilyen játékhoz. Elég, ha feltöltöd a kedvenc képed, és máris a neked legkedvesebb felületen űzheted szeretett hobbid. Nem utolsó sorban gyártathatsz magadnak bármilyen társashoz tartós játékfelületet, a szokásos elhasználódó papírboard helyett. Amennyiben máris akarsz egy próbát tenni, irány a playmat.hu!

A másik lényeges változás, hogy nyitottunk a társasjátékok felé. Ennek érdekében tovább bővítettük a bevetésre kész csapatot, és leigazoltunk egy társas-szakértőt, Marcot.

A klubban folyamatosan szervezünk játékbemutató eseményeket, ahol ti is kipróbálhatjátok a legújabb társasokat. 2017-ben továbbra is azon fogunk dolgozni, hogy számotokra ideális kínálattal tudjunk szolgálni a boltban és a webshopban. Polcainkon már több száz társast találtok meg, csakis a legjobbakat! Webshopunkban kedvetekre böngészhetitek a kínálatot: Webshop

 

 

Tovább szervezzük a hivatalos TCG és LCG versenyeinket. Az előző években szinte mindent leírtam már ezekkel kapcsolatban, idén beszéljenek inkább a számok!

December 18-ig bezárólag összesen 5381-en neveztek nálunk az évben megtartott 464 versenyre!

238 Magic versenyt tartottunk, ami magában foglalja a 12 Prerelease-t, a 2 vébéselejtezőt (WMCQ), az Országos Magic Kupa fordulóit, az előzetes Pro Tour selejtezőket (PPTQ), a Metagame-es Modern és Standard Ligafordulókat, a heti draftokat, illetve a mókaversenyeket is. Összesen 3111 nevező élvezte a manák nyújtotta örömöket!

A második legtöbb játékost a Yu-gi-Oh! események vonzották, 883-an játszottak hétről hétre a 82 versenyen.

A dobogó harmadik helyére a Cardfight Vanguard futott be 52 versennyel és 476 játékossal.

LCG fronton is megtettük, amit a Császár megkövetelt! Havi rendszerességgel rendeztünk Warhammer 40K, Android: Netrunner, Game of Thrones versenyeket átlagosan 12-18 résztvevővel. Az utóbbi hetekben pedig megtartottuk első Arkham Horror LCG és Star Wars Destiny szeánszunkat is!

A sort a Pokémon és a Dicemasters zárja. Ha össze akarod gyűjteni mind, vagy el akarod vetni a kockát, akkor is nálunk a helyed!! :)

Az általunk rendezett versenyek időpontját megtalálod a versenynaptárunkban 2017-ben is: Versenynaptár

 

 

 A Magic single kártyás mappáink tovább bővültek, immár online is elérhetővé tettük a nálunk kapható kártyák listáját. Az adatbázist ezen a linken böngészhetitek

 

Hírlevelünkből, honlapunkon és Facebookos oldalunkon folyamatosan tájékozódhattok új játékainkról, illetve az általunk rendezett eseményekről. 

Találkozunk 2017-ben is - várunk benneteket minden héten, hétfőtől szombatig.

Mindenkinek boldog és sikereres új esztendőt kívánunk!

 

A Metagame csapata

 

Tovább...
Három év Metagame2015.12.30 10:27

Tagek:metagame
Kategória:zÁltalános
Szerző:admin

 

Kedves Barátaink, Játékosaink, Vásárlóink!

 

Év vége lévén újra itt az ideje, hogy áttekintsük boltunk elmúlt esztendőben elért vívmányait, eredményeit. Hogy elhintsek egy frázist, van mire büszkéknek lennünk, de van min javítanunk is. Vége.

Vicceltem. :)

Mielőtt a részletekbe merülnénk, kezdjük azzal, amivel mindig kezdenünk kell. Köszönet Neked, aki olvasod ezt a cikket, aki játszol és vásárolsz nálunk! Köszönet, hogy lehetővé teszed azt, hogy továbbra is a játékosok igényeit szem előtt tartva tudjunk növekedni! Vásárlásaiddal, támogatásoddal Te is hozzájárulsz, hogy a Metagame betöltse azt a szerepet, ami miatt annak idején megalapítottuk: minél magasabb szinten és minél pontosabban kielégítse a kártyajátékok szerelmeseinek elvárásait! Rád is iszunk az új évben! :)

 

Mit hozott hát a 2015-ös esztendő?

Ahogy azt már a tavalyi áttekintésben is megszellőztettük, a legfontosabb változás az volt, hogy egy új helyre költöztünk át. A VIII. kerületi, Mária utcai helyről, ahol a Metagame megszületett, áttettük a főhadiszállást a Nyugati Pályaudvar mellé, a Kádár utcába. A váltásnak több okai is volt, de a legfontosabb, hogy hosszabb távra nézve egyszerűen nem volt elég nagy a régi kecó. Az új helyen több mint 120 négyzetméteren pörgethetik a játékosok a paklikat, és majdnem 70 ülőhellyel rendelkezünk. Az átköltözést követően azonnal nekiláttunk a hely felfejlesztésének. Megcsináltattuk a padlót, a szellőzést, a világítást, a festést. Kilógattuk az első ever Metagame-es cégérünk. Persze még mindig maradt mit tenni, de összességében sokat javultak a körülmények!

Kellemes teher volt, hogy a növekedésnek köszönhetően bővítenünk kellett a terméktárolásra használt kapacitásainkat is. Az induláskor beépített másfél szekrény helyett immár négy, sokkal nagyobb egységnél tartunk, és a raktárban is egymást érik a polcok. A növekedés érdekében más területeken is tettünk lépéseket. Az év közepétől kezdve immár hétfőn is nyitva tartunk, szóval akinek épp aznap vannak szabad percei, nyugodtan tegyen egy kitérőt a Kádár utcába! De semmiképp ne délelőtt, mert továbbra is csak 12:00-kor nyitunk! :) A plusz nyitvatartás plusz munkaerőt is megkövetelt, így a Schrick család beintegrálásának második lépéseként leigazoltuk a Dávid nevű egyedet is :). Nem hiszitek el, de még takarítónénink is van! Igen tudjuk, néha nem látszik, de majd veszünk neki még egy seprűt. :)

 

A portékákat és versenyeket nézve messze várakozáson felül teljesített idén a Yu-Gi-Oh! és a Pokémon, meg természetesen a Magic. Szép számokat villantottak emellett a Dicemasters játékok, a Warhammer 40k, az Android: Netrunner, és az újraindult Game of Thrones LCG is. Tovább fejlesztettük a Magic singles lapkínálatunk, bátran mondhatjuk, hogy Magyarország legteljesebb lapkészletével rendelkezünk. Ha konkrét ritka illetve versenylapot keresel, mindenképp látogass el hozzánk! Ahogy eddig is, felvásárolunk gyűjteményeket: ha már nem tartasz a lapjaidra igényt, küldj listát az info@metagames.hu-ra és ajánlatot teszünk.

 

 

Átnavigálva az eseményekre, 2015-ben összesen 434 versenyt tartottunk, amelyen 5292 nevező vett részt.

A Magic esetében továbbra is mi vagyunk az ország egyetlen Advanced Plus boltja, ennek köszönhetően idén is kettő WMCQ-t tarthattunk a háromból, ami a legrangosabb, boltként tartható versenynek számít. Ezeken az eseményeken lehet kvalifikálni az évente megrendezett csapatvilágbajnokságra, amit idén Barcelonában tartottak. Ebben az évben is folytattuk Modern és Standard formátumú ligáinkat, immár a kilencedik évad zajlik belőlük. Az Országos Magic Kupa is a harmadik szezonját éli már, ez hazánk legnagyobb összdíjazású Magic versenysorozata. A limited formátum kedvelőit örömmel várjuk az átlagban 80 fővel zajló Prerelease-einkre, illetve a heti rendszerességű draftjainkra. A draftokat megreformáltuk idén: egy-egy sorozat végén itt is lehetőség nyílik a játékosoknak extra díjakat nyerni, illetve az egyes draftokon is plusz nyeremények vándorolhatnak a deckboxaitokba.

 

 

A Yu-Gi-Oh!-nál nagy előrelépésnek számít, hogy elindítottuk a hivatalos versenylejelentést, ami valahogy nem vert gyökeret eddig kis hazánkban. Pedig enélkül hiába várjuk, hogy Magyarország felkerüljön a Konami térképére. Reméljük, hogy ez a lépés segít abban, hogy egyszer majd újra Nemzetit lehessen tartani hazánkban. Az eddigi gyakorlatnak megfelelően ezután is rendszeresek lesznek a sneak peakek és a hetente tartott advanced versenyek is.

LCG-fronton a Warhammer 40k Conquest, Android: Netrunner, és Game of Thrones versenyek viszik a prímet. Lezajlott az első Android: Netrunner liga, amit ősszel követett a (még most is zajló) második, 2016-ban pedig társul mellé a Conquest és a GoT is.

Akinek a living card game jön be, mindenképp nézegesse a versenynaptárunk. A GoT-tal kapcsolatban ráadásul nagy aktualitás, hogy idén indították újra a játékot, így egészen az elején be lehet szállni a házak versengésébe.

 

 

2015-ben nagyobb hangsúlyt fektettünk a Pokémon és Vanguard versenyekre is, így immár rendszeresen megmérettethetik magukat a kicsi és nagy játékosok egyaránt. Pokémonból 2016-ban újra megrendezésre kerül az európai regionális verseny, illetve a Budapest City Championship is, míg Vanguard-ból rendszeressé váltak a pre-release versenyek.

Az újdonságnak számító Dicemasters játékoknak köszönhetően, már a kockák is rendszeresen pattognak az asztalokon. A versenyek még kis létszámmal zajlanak, de a játékosok annál lelkesebbek! Megemelítendő, hogy 2015-ben megtartottuk az első hivatalos, Wizkids által is támogatott Európabajnoki selejtezőnket.

Itt ragadnánk meg az alkalmat, hogy köszönetet mondjunk (eddigi és jelenlegi) versenyszervezőinknek. Bagszi, Laci, Gergő, P.Norbi, illetve V. Norbi: nélkületek megállt volna az élet, nem lett volna annyi lap kijátszva! :) 

 

Ami a hátteret illeti, továbbra is működtetjük a Metás bolti- és versenyközpontú facebook-csoportjainkat, illetve természetesen a honlapunkon is zajlik az élet. Sajnos a cikkek száma csökkent tavalyhoz képest, szóval ha bárki ingerenciát érez arra, hogy bármely kártyajátékkal kapcsolatban megossza gondolatait, nyugodtan küldje el írását az info@metagames.hu-ra

 

A végére hagytam a legfontosabbat: van sör! :)

 

Reméljük, minél többetekkel találkozhatunk és játszhatunk egy jót 2016-ban is!

 

A METAGAME CSAPATA

Tovább...
Játsszunk egy élő-halott játékot - Vampire: the Eternal Struggle2015.07.16 09:19

Tagek:vampire
Kategória:zÁltalános
Szerző:admin

Az írás Klincsok "Anatole" Tamás tollából billentyűzetéből született.

 

Az online CCG/TCG(collectibe/trading card game – kártyajátékok) játékok most nagy reneszánszukat élik és a World of Warcraft ihlette Hearthstone eléggé megdobta a piacot, én mégis valami kézzelfoghatóbbal készültem. Bár a Magic: the Gathering a legismertebb, engem valahogy mindig elkerült. Anno már írtam a szerepjátékokról és most az egyikhez készült kártyajátékról írnék egy kis kedvcsinálót, bemutatót. Teljesen részletesen azért nem megyek majd bele, mert sok részét úgyis csak valódi játékkal tapasztalja, érti meg az ember, ellenben talán felkelti az érdeklődést.

A korok hajnalán…

A játék a Vampire szerepjátékot veszi alapul, ami a World of Darkness nevű „univerzum” része. 1994-ben indult útjára a kártyajáték és egészen 2010-ig aktívan fejlesztették. Utána sajnos már leállt a gyártás, így a címszereplőkhöz igazodva valódi élő-halott játék lett. Halott, mert sajnos a jelenlegi helyzetben nincs, aki átvenné és vinné tovább.  Élő, hiszen még mindig sokan játsszák és egy csoport még a mai napig kezeli a játékkal kapcsolatos ügyeket, bajnokságokat szerveznek és lapokat terveznek. Emellett a játék érdemeit mutatja, hogy két ízben is díjat nyert. Egyszer, mint a legjobb többjátékos kártyajáték és egyszer a legjobb kiegészítőnek járó díjat is bezsebelte. A történelem óra véget ért nézzünk meg magát a játékmechanikát, a fluffingot (ööö… hátteret? tölteléket?).

 

Fiatal matuzsálemeknek

Szerencsére az újoncoknak nem kell ismerni magát a világot ahhoz, hogy egy jót játsszanak, persze sokat hozzátesz egy kis utána olvasás. Ebben rendelkezésre állnak a (kártyával ellenben) magyarra is lefordított szabálykönyvek és regények. Plusz a legtöbb vámpírnak fellelhető a története az interneten is. Bár a kártya angol, de relatíve gyorsan és könnyen elsajátítható, megkockáztatom, még segít is a nyelvben. Ha pedig egyszer megtanuljuk a lapjainkat, akkor már rutinból fog menni. Szóval az angoltudás mellé kell még nyilván egy pakli és valamilyen jelölő alkalmatosság.

A játék legnagyobb előnye, hogy nem az alap 1v1-ben zajlik a játék, bár megoldható. 2-5 játékosra van tervezve és bár többen is lehet játszani, eléggé lelassítja, így nem javallott. A legideálisabb 4 vagy 5 résztvevővel nekikezdeni. Időkorlátban általában a két órát szokták meghúzni, ez elég szokott lenni, ami addig nem dől el, az sokszor utána sem.

13 vámpír klán játszható és számos kisebb vérvonal is, emellett pedig a vámpírvadászok is helyet kaptak, mint aktív résztvevők. Bár a klánok meghatároznak bizonyos aspektusokat, de egy klán több játékstílust is képes játszani. Lehetőség van gyors és véres paklikat csinálni, akiket nehéz megfogni, lehet fal, aki megfog, politikai pakli vagy épp sok kicsi vámpírból álló hadsereg. Számos típus áll rendelkezésre, mindenki könnyen rátalálhat a neki legmegfelelőbbre. Az előre összeállított paklik (általában) elég következetesen képviselnek egy-egy stílust, de a több ezer rendelkezésre álló lappal könnyedén fel lehet turbózni vagy módosítani a pakkunkat. Sőt, a klánokat is lehet keverni.

 

A kéz, amely táplál

Na de, hogy is néz ki a paklink? Két részre lehet bontani. Az egyik a minimum 12 lapból álló kripta, amiben a személyek vannak (vámpírok elsősorban, de akár vadászok is). A másik a 60-90 lapszámmal dolgozó könyvtár, melyből az egyéb finomságok kerülnek ki.

Mint matuzsálem, azaz idős vámpír, a játékos megpróbál befolyást szerezni a fiatalabbak között és velük bábozva szépen lassan legyőzve az ellenfeleit. Ennek legnagyobb kerékkötője az, hogy egyszerre csak egy ellenfelet tud hatásosan kiiktatni és főképp az, hogy közben őt is próbálják likvidálni. Játéktechnikailag ez úgy néz ki, hogy az asztalt körülülve a balra ülő játékos a préda, akiért győzelmi pontot kapunk és a jobbra ülő a predator, aki végezni akar velünk. Bábmesterként és öreg, minden hájjal megkent vámpírként a saját befolyásunk az, ami a legfontosabb, ezt a játék elején kiszámolt 30 token jelöli. Ha ebből kifogyunk, akkor vége a játéknak és valószínűleg naptej nélkül élvezzük a délutáni napfényt a Bahamákon. A probléma ott kezdődik, hogy amellett, hogy az ellenségeink a befolyásunkat támadják, még nekünk is azt kell beáldozni a hatalom oltárán. A kezdeti harminc pontunkból „nyerünk hatalmat” a kriptában lévő vámpírok felett.

Minél idősebb és erősebb egy vámpír, annál drágább. Ezt a jobb alsó sarokban található kis vérpöttybe írt szám jelöli. Amennyiben a vámpírra tolt token/counter/jelölő eléri a lapon szereplő számot, megkapjuk őt és a rajta lévő számlálók jelölik az új háziállatkánk „életerejét”. Bal fent láthatjuk a nevét és a klánja szimbólumát. Jobb felül a kiadást. Bal közép tájt és lentebb a diszciplínáit, képességeit. Ennek két fajtája van, a négyzet jelöli az alapszintjét és a rombusz a felsőt. Mellette a csoportja számát. Ez azért van, mert ahogy a kiadások egyre jöttek, úgy ügyelni kellett rá, hogy a legtáposabb vámpírokat ne lehessen összepakolni egy legyőzhetetlen hadsereggé. Szintén a portré alatt, a kiszürkített részben a szekta, címek, egyéb jellemzők és a speciális képesség (ha van) leledzik. A játék elején a kriptánk négy legfelső lapját vesszük magunk elé. Ezeket szabadon nézegethetjük, de csak mi. Tehát, lefordítva vannak és nem a másik szemét nyomjuk ki, ha arrafelé nézegetne.  Ők jelenleg a kontrollálatlan régióban vannak. Ha befolyást szerzünk felettük, akkor felfordulva (nem úgy) a kontrollált régióba kerülnek. Amit még mindenképp érdemes megemlíteni, hogy egy vámpírból általában (kivételek vannak) csak egy lehet kint, így hiába van lent két ugyanolyan, nyilvánvaló okoknál fogva nem létezhetnek egyazon univerzumban, mert a tér-idő kontinuum széttépné az egyiket.

A könyvtár már jóval sokfélébb lapot tartalmaz. Ezek olyan specifikus cselekvések, amik túlmutatnak egy vámpír hétköznapi rutinjain, mint a vadászat, megütöm a másikat, megyek és kárt okozok egy másik matuzsálemnek, felébresztem a mélyálomba taszított társamat vagy épp kannibalizálom őt. Az általános akciókra nincsenek lapok, anélkül is végrehajthatóak, míg a speciálisabbakat lapok tesznek jól meghatározott keretek közé. Hogy még ma a végére érjünk, így részletekbe menően nem fogok mindent leírni a szabálykönyv megtette helyettem. A könyvtárból hét lapot húzunk, ez a kezünk. Lehet több és kevesebb is, ezt is lapok tudják variálni, de legtöbbször pótoljuk. Legfontosabb jelölései a lap fajtája és az ára, ha van és hogy milyen diszciplína, képesség szükséges a kijátszáshoz, ha kell hozzá valami.

A mester lapok a matuzsálem „megnyilvánulása”. Vadászterületet szerezhet, vérhez és befolyáshoz juthat és juttathat másokat, képességeket taníthat meg a szolgáinak… izé, patronáltjainak és hatalmas dolgokat tehet meg, végtére is már-már félisteni ereje van.

A többi lapot már a megszerzett vámpírjaid „játsszák majd ki”. Az akcióknak se szeri se száma. Az erősebb károkozástól kezdve a gyújtogatáson és hamisításon át a nagyobb erő megszerzéséig bármi lehet itt. Ezt módosítja az akciómódosító. Meglepő, ugye? Ezek árnyalják a cselekedetet, erősítik, a másikat gyengítik és hasonlók. A szövetséges, követő és felszerelés lapok, nos… adják magukat. Az első kettő lehet tán kissé zavaros. A szövetséges egy külön lapként funkcionál és cselekszik, míg a követő egy vámpírhoz csatlakozik, mint segítő, akár a minyonok. A játék egy nagyszerű lehetősége a politika. Úgy bizony! Lehetőség van politikai lapokat is használni, mellyel igen keményen oda lehet pörkölni a másiknak és szavazatokként is funkcionálnak. Ha harci kártyák a vámpírok közötti harcot modellezik a meneküléssel és a leszakítom a fejed vagy hozzád vágok egy csatornafedelet opciókkal együtt. A reakciók pedig, mint a nevük is mutatja, a másik játékos vámpírjainak akcióira reagál, megpróbálva ezzel megállítani a tönkretételünket. Az események pedig a világot érintő nagyobb volumenű változásokat hivatott lemodellezni.

Körbe-körbe 

Most, hogy már nagyjából képet kaptunk a lapokról, rátérnék a játék alapvető fázisaira. A matuzsálemek egymás után cselekednek, néha megtörve, beleszólva és reagálva a történésekre. Ha egy vámpírunk cselekszik, akkor általában „kifárad”, ezt azzal jelezzük, hogy elforgatjuk. A legtöbb akció és számos reakció ezt megköveteli. Néha többször is lehet cselekedni, de nem ez az általánosság. Szóval a körünk azzal kezdődik, hogy visszaállítunk mindenkit, akit lehet. Utána jön a mester fázis, ahol maga a matuzsálem avatkozik közbe, ha tud. Mester lapok kijátszása, vér és befolyás átcsoportosítása. Következnek a szolgálóink és végre rajtuk keresztül aktívan tehetünk rosszat prédánknak vagy védekezhetünk a nyakunkba lihegő őrült ellen, aki a skalpunkat akarja.  Itt akcióznak a befolyásolt vámpírjaink. Céljuk, hogy észrevétlenül tudjanak kárt okozni a másik játékosnak. Ezt sokféleképpen véghezvihetik. Politika, privát infók megszerzése, bármi. A lényeg, hogy a másik vámpírjai ne kapjanak el. Ha képes rá és sikeresen tud reagálni és elkapják a vámpírt, jön a harc. A harcban lehet előkészülni, a távolsággal játszadozni és persze csúnyán bántalmazni a másik élőhalott testét… vagy éppen meglépni ez elöl. Harc után van lehetőség a lefordított vámpírokra befolyást gyakorolni, majd ezt követi a dobás, ahol, ha nem tetszik a kezünkben lévő lapok valamelyike, attól megválthatunk és húzhatunk újat.

A körök és lapok persze ennél jóval összetettebbek, de azokba úgyis leginkább játék közben futhat bele az ember.

A vámpírok esszenciája

A kárhozottak nem csak eszetlen gyilkológépek, pont annyira sunyik és manipulatívak is tudnak lenni, mint amennyire brutálisak. Ezt pedig a matuzsálemeknek is alkalmazniuk kell, hogy ők maradjanak talpon utoljára. Mivel 4-5 játékos játszik egy asztalon általában, így gyakorta kényszerül valaki szövetségre (vagy árulásra), persze ez az öribari (vagy örihari) hangulat csak addig tart, amíg a másik nem válik a prédáddá, vagy predatoroddá. Hiszen, ha kiejtesz valakit, jön a következő a sorban. Így a játékban nagy hangsúlyt kap a blöffölés és az asztal egyensúlyának megtartása, illetve annak manipulálása a számodra kedvező irányba. Ezt nem mindig könnyű megvalósítani és a játékosok és a paklik stílusa is sokat befolyásol ezen.

Summa Summarum 

Jó ideje játszom már a játékkal és azt kell mondjam nagyszerű. Sajnálom, hogy a gyártás leállt, de még így is érdemes csatlakozni.  A vámpír egy szívós faj, sosem tudni, hogy mikor és mennyi sérülésből kel még fel. A magyar közösség rendszeresen játszik, segítőkészek és az új játékosokat szívesen megtámogatják jó pár lappal. Bár vannak nehezen beszerezhető lapok, ritkák, de mégis sikerült elkerülni a legyőzhetetlen paklikat és lapokat (a játékegyensúly pedig ritka madár), így az olcsó pakli is lehet jó. Nem vagyok nagyon kompetitív játékos, én általában a szórakozásért játszok és ahhoz pedig nem is kellenek a legdrágább lapok. Kellően összetett, viszont elkerülte, hogy megtanulhatatlanul bonyolulttá váljon. Bár gyűjtögetős kártyajáték, de nem méregdrága, így nem kell csillagászati összegekben gondolkodni és a lapok nem évülnek el. A grafika általánosságban szép, bár sajnos becsúszott egy-két kritikán aluli kép is. Nekem nagy kedvenceim Christopher Shy illusztrációi, igazán betegre és sötétre, vámpír-szagúra sikeredtek. A több játékossal való csatározás megunhatatlan, sosem ismétlődő fordulókat eredményez. Ezeket pedig a kedélyek csillapodása után (nézek itt rád Uno) egy bambi mellett kellemesen kitárgyalhatjátok.

         

Pro:

+ több játékos

+ relatíve olcsó 

+ politika 

+ egy egész asztalban kell gondolkodni 

+ igazi vámpírok, nem az Alkonyat-féle 

+ sok klán és játékstílus

 

Kontra: 

+ a játék már évek óta áll, így fogy a készlet 

+ változó minőségű illusztrációk 

+ egy-két lap furcsán reagál a másikra 

+ néha nehéz összeszedni elég embert 

+ néha sokat kell várni, míg a többiek cselekszenek 

 

Köszönöm, hogy elolvastátok és remélem sikerült valakinek meghozni a kedvét egy kis játékhoz. Kérdéseitekkel keressetek bátran Facebookon vagy a blogomon.

Tovább...
Warhammer 40.000 Conquest - Regionals 20152015.05.05 21:29

Kategória:zÁltalános
Szerző:admin

Warhammer 40000 Conquest – Fantasy Flight Games regionális bajnokság 2015

Szeretettel meghívunk minden érdeklődőt a 2015. június 13-án, szombaton tartandó Warhammer 40000 Conquest Store Championship-re, a budapesti Metagame Kártyaboltba.

Időpont: 2015. június 13., regisztráció 10 órától, a verseny délelőtt 11 órakor indul.

Helyszín: Metagame Kártyabolt. Budapest, 1132 Kádár utca 10.

Regisztrációs díj: 3500 forint

Fordulók ideje: 65 perc

Résztvevők maximális száma: 64 fő

Legalitás: Descendants of Isha

A bajnokság a Fantasy Flight Games hivatalos szabályainak megfelelően zajlik majd. A játékosok a következőképpen kapnak pontokat:

Győzelem – 5 pont

Módosított győzelem – 4 pont

Döntetlen – 2 pont

Módosított vereség – 1 pont

Vereség – 0 pont

 

Módosított győzelemre/vereségre az időlimit lejárta esetén került sor. Ha a fordulóra szánt 65 perc lejár, a játékosok az adott kört még befejezik, majd a kör végén összesítésre kerülnek a megszerzett bolygók. Az a játékos, aki több bolygót szerzett meg, módosított győzelmet kap, ellenfele pedig módosított vereséget. Ha mindkét játékosnak megegyező számú bolygója van, a bolygókon található szimbólumok számát kell összehasonlítani. Ha ez is megegyező, mindkét játékos „döntetlen” besorolású pontot kap.

 

Kártyavédők

A versenyen kötelező a kártyavédő (shield) használata. A lapokat egyforma színű, jelöletlen shieldekbe kell tenni.

A pakli

A paklinak minimum 50 laposnak kell lennie, a Warlord ebbe nem számít bele, de a Warlord signature unit-jai igen.

Díjazás

A verseny első helyezettje a Metagame Kártyabolt 2015-ös „Warhammer 40000 Conquest Regional Champion” titulus mellett többek közt gazdagabb lesz az alábbiakkal:

  •          Regional Champion 2015 plakett
  •          Regional Championship 2015 playmat
  •          Kétoldalas plasztik Nazdreg warlord kártya
  •          1 csomag akril sebzéstoken
  •          3x alternate art Flesh Gitz kártya
  •          Első körös bye a 2015-ös nemzeti bajnokságon 

2&3 helyezett: 

  •        Regional Championship 2015 playmat
  •        Kétoldalas plasztik Nazdreg warlord kártya
  •        1 csomag akril sebzéstoken
  •        1x alternate art Flesh Gitz kártya 

A top 8 helyezést elérő játékosok Warhammer 40.000 Conquest Regional Championship 2015 playmat-et kapnak.

A top 16 helyezést elérő játékosok egy 10 darabos akril sebzéstoken csomagot kapnak.

A 4. helytől lefele végzett játékosok között egy kétoldalas plasztik Nazdreg warlord kártyát sorsolunk ki.

Minden regisztrált játékos egy alternate art Flesh Gitz lapot kap.

Előre jelentkezni a www.metagames.hu/versenynaptar oldalon lehet (regisztráció szükséges).

Kérdés, vagy kérés esetén keress minket az info@metagames.hu e-mail címen, vagy nyitvatartási időben a 794-41-16-os telefonszámon.

 

Warhammer 40000 Conquest – Fantasy Flight Games Regional Championship 2015

Metagame Kártyabolt is proud to invite all who is willing to contest, to the 2015 Warhammer 40.000 Conquest Regional Championship, hungarian tournament. This event is supported by Fantasy Flight Games.

When: 13.06.2015. Registration from 10AM, tournament starts at 11AM

Where: Metagame Kártyabolt. Hungary, Budapest, 1132 Kádár utca 10.

Google maps link

Entry fee: 13 EUR or 3500 HUF

Timing: 65 minutes per round

Max. number of players: 64

Legality: Descendants of Isha

The Tournament will follow Fantasy Flight Games Tournament Rules.  Players will score points based on the result of their game as follows:

Match Win = 5 points

Modified Match Win = 4 points

Draw = 2 points

Modified Match Loss = 1 point

Match Loss = 0 points 

If a player meets his deck’s victory condition before the time limit has been reached, that player  earns a match win and his opponent receives a match loss. If the time limit has been reached, the  players continue the game through the end of the current game round and then compare the planet cards in their victory displays to determine a modified match winner. The player with the most total planets in his victory display earns a modified match win, and his opponent receives a modified match loss. If both players have the same number of planet cards in their victory displays, they compare the total number of planet type symbols in their victory displays. The player with the most total planet type symbols in his victory display earns a modified match win, and his opponent receives a modified match loss. If the players are tied on the total number of planets and also tied on the total number of planet type symbols in their victory displays, the match is scored as a draw for  both players. If this occurs in an elimination-round, another game round is played, until one player breaks the tie. The final game in the championship brackets is untimed. 

Card Sleeves: 

Each Player will be required to use protective card sleeves.  Sleeves must all be identical and cards must be placed in the sleeves in an identical manner.

Deck Restrictions:

For tournament play, decks must contain a minimum of fifty cards. The warlord card does not count  towards this fifty-card minimum, but the cards in the warlord’s signature squad do count towards the minimum. There is no maximum deck size; however, you must be able to shuffle your deck in a  timelyfashion with no assistance.

Prize pool:

The winner of the Regional Tournament will win a Regional Champion 2015 trophy and the following prizes:

  •          Regional Championship 2015 playmat
  •          Double sided plastic Nazdreg warlord card
  •          1 pack acrylic damage token
  •          3x alternate art Flesh Gitz card
  •          First round bye at 2015 Nationals 

2nd & 3rd place: 

  •          Regional Championship 2015 playmat
  •          Double sided plastic Nazdreg warlord card
  •          1 pack acrylic damage token
  •         1x alternate art Flesh Gitz card 

The top 8 Players will win a full-color Warhammer 40.000 Conquest Regional Championship 2015 playmat. 

The top 16 Players will win a set of Regionals exclusive acrylic damage tokens. 

Random prize for players finishing 4th+ place: 1 double-sided plastic Nazdreg warlord card 

You can pre-register to the event on www.metagames.hu/versenynaptar(site registration is required). 

 

In case of questions or remarks, do not hesitate to contact us at: info@metagames.hu.

Tovább...
Régebbi